Saturday, January 24, 2009

PENGURUSAN KOR KADET POLIS DI SEKOLAH

Assalamualaikum pada semua, pada 25 Jan 2009 ini bermulanya mesyuarat pertama Pegawai Kanan Kok Kadet Polis Kelantan yg akan membincangkan aktiviti pada tahun 2009. Salah satu agenda yang akota dan pegawaian saya juga sentuh ialah agar pegawai KKP ini diberi lebih banyak pendedahan sebagai pegawai kanan dan juga isu tentang kemerosotan prestasiKKP Kelantan dalam perkhemahan kebangsaan bermula tahun 2005 hingga 2008.
Banyak perkara perlu dinilai kembali untuk mengembalikan kecemerlangan pasukan dan pihak PDRM dan JPN tidak boleh lepas tangan dan sama-sama menanganinya.
Di peringkat sekolah dan daerah, saya berpesan agar pemilihan anggota boleh dilakukan dan latihan kawad mulai patut bermula dengan bantuan jurulatih. IPD P.Mas menunjukkan komitmen yang baik kerana jurulatihnya telah mula turun ke sekolah.
Anggota dan pegawai di sekolah juga sepatutnya menyiapkan uniform LENGKAP untuk dipakai. kekemasan pemakaian merupakan imej utama PDRM yang juga mesti diikuti semua anggota dan pegawai bermula dari topi hingga kasut.

No comments:

Post a Comment