Tuesday, February 9, 2016

Penerimaan Darjah Ahli Setia Mahkota Kelantan Yang Amat Terbilang (A.S.K.) Dr DYMM Sultan Muhammmad Ke V

  Alhamdulillah pada 11.11.2014 saya telah dianugerahkan Ahli Kelantan ke 5, Dengan Kurniaan Ahli Setia Mahkota Kelantan Yang Amat Terbilang (A.S.K ) di Istana Balai Besar Kota Bharu dalam majlis penyampaian yang gilang gemilang.
       Penganugerahan ini mengambil kira antaranya penglibatan saya dalam Pasukan Menembak  JPN Kelantan selama hampir 10 tahun dan pasukan kami sentiasa menjadi antara pasukan yang terbaik dalam pertandingan. Dalam masa yang sama saya pernah dipilih oleh Jabatan Integriti Negeri Kelantan dengan Kerjasama Institut Integriti Malaysia (IIM) untukmenjadi penceramah kepada Ketua-Ketua Jabatan Kerajaan Kelantan bersama Dato Dr Tab Salleh, Presiden IIM dan Dato Ketua Polis Kelantan. Dalam masa yang sama saya pernah dianugerahi oleh YAB Perdana Menteri Malaysia sebagai Juara Pengurusan Skim Ronda Sukarela (SRS) Kebangsaan, pada 2013 di Putrajaya. Ini anugerah yang julung-julung kali dimenangi oleh guru biasa di Malaysia atas anugerahyang dinilai oleh PDRM Bukit Aman, KDN, Wakil Jabatan Perdana Menteri dan Jabatan Perpaduan Malaysia sendiri. Paling mengembirakan saya ditawarkan oleh Timbalan Menteri Pengiring masa tu, YB Fuad Zarkashi untuk berkhidmat di Jabatan Pendidikan Kelantan atau KPM dan saya diminta menghubunginya kembali, walau bagaimana pun saya tidak menghubunginya kembali dan anggapkan itu bukan rezeki saya di sana.
        Saya juga menjadi tetamu " Selamat Pagi Malaysia" TV 1 jam 8.00 pagi pada tahun  2013 dan rakaman tersebut masih ada di youtube.
    Alhamdulillah dengan rezeki Allah beri itu akan menambah semangat saya yang sedikit sebanyak saya kutip daripengalaman saya selama hampir 16 tahun dalam Kor Kadet Polis Diraja Malaysia dan pernah menerima anugerah KPN sebagai Juara Penuh Disiplin Pegawai Kanan Kor Kadet Polis pada tahun 2018.
       Moga jadi pembakar semangat rakan-rakan semua dan sebagai perkongsian atas usaha gigih yang tidak mengharapkan sesuatu balasan tetapi insyaalah ia akan datang dengan sendirinya hasil dari kerja buat kita.

No comments:

Post a Comment